Cum să evitați escrocherii de phishing de Coronavirus

Joi, 27 Februarie 2020
Știrile despre pandemia de coronavirus devin un pic mai înspăimântătoare cu fiecare zi care trece. Numărul morților din China a crescut la sute și un număr tot mai mare de țări își închid granițele călătorilor din zonele cu risc. Brusc, lipsa globală de măști chirurgicale. Și ca în aproape toate evenimentele de știri la nivel mondial din zilele noastre - fie că este la fel de banală ca finalul unei emisiuni populare TV sau la fel de îngrozitoare ca un patogen potențial letal care se răspândește constant - escrocii au ieșit să profite de situație și de frică.

În cazul coronavirusului, vedem deja e-mailuri de tip phishing care pretind că au informații despre cum să te protejezi de boală, dar de fapt conțin link-uri web sau fișiere atașate cu malware.

Când un e-mail sau un mesaj text lovește telefonul mobil sau laptopul cu promisiuni de informații, clipuri video sau fotografii despre un subiect atât de important, atrăgător de atenție, puteți relaxa obișnuința dvs. destul de mult timp pentru a face clic. Următorul lucru pe care îl știți, o infecție cu ransomware a criptat toate datele, aplicațiile și sistemele dvs. și se răspândește în întreaga companie.

Această exploatare cinică a unei situații de urgență globală pentru sănătate oferă un memento util că există vulturi peste tot și că sunt mereu în căutarea orizontului pentru ca cei fără vină să se sărbătorească. Iată câteva dintre cele mai bune practici care să ajute la evitarea deveniți victima.

Cum să evitați înșelătorii de phishing în trei pași
Fii prudent de comunicările de la oameni în care nu ai încredere
Este din ce în ce mai dificil în aceste zile. Mulți dintre noi trebuie să prelucrăm zilnic mii de mesaje pe parcursul activității noastre, și atât presiunile în timp cât și oboseala ne pot reduce antenele de securitate. Ce este mai rău, escrocii de tip phishing se îmbunătățesc la crearea de e-mailuri de încredere, din ce în ce mai mult cu ajutorul inteligenței artificiale, adesea vizând persoane specifice cu detalii apărute din social media și din alte surse online. De regulă generală, dacă linia de subiect a unui e-mail atinge o problemă care te emoționează sau te deranjează, ai grijă. Cybercriminalii știu că apăsarea butoanelor emoționale le crește șansele unei reușite expediții de phishing.

Implementați un program de formare în sensibilizarea cibernetică
Dacă aveți un rol de management al riscului în organizația dvs., indiferent dacă este legal, IT, securitate sau respectare, luați în considerare punerea în aplicare a unui program de formare a sensibilizării cibernetice O componentă tipică este distribuirea periodică de e-mailuri inofensive pentru phishing către angajați. Oricine se încadrează în ele primește e-mailuri de urmărire care arată poveștile despre phishing care le-au pierdut și le reamintește că sunt mai vigilente. Alte planșe dintr-un astfel de program includ actualizări privind securitatea IT și politicile de conformitate ale companiei, sfaturi despre comportamente de navigare online mai sigure și așa mai departe. Acestea pot fi valoroase pentru toată lumea, deoarece aproape toată lumea are nevoie de o amintire ocazională a acțiunilor de securitate de bază.

Obțineți organizația dvs. #CyberFit cu protecție cibernetică
În cele din urmă, luați în considerare să vă actualizați schema de backup tradițională la protecția cibernetică : o combinație de protecție a datelor și securitate cibernetică care prezintă un efect comportamental anti-malware. Acest lucru vă va oferi o plasă de siguranță împotriva celor mai distructive și mai distrugătoare tipuri de malware care folosesc în mod obișnuit phishingul ca vector de atac, în special ransomware. Dacă cineva din organizația dvs. se confruntă cu o înșelătorie de tip phishing, pe teme coronavirus sau nu, aceste măsuri defensive vă pot salva de zile sau săptămâni de pierderi de date și de oprire costisitoare, care pot pune în pericol afacerile.